Povećaj veličinu slova Vrati na prvobitnu veličinu slova Samnji veličinu slova štampaj štampaj
 

Pošalji prijatelju

Obrazovanje

24. 09. 2020. Niš

Autor: Redakcija Izvor: City radio

Prvi mesec škole u znaku prilagođavanja kombinovanoj nastavi

Bliži se kraj prvog meseca školske godine. Roditelje i decu mučili su razni strahovi – od zaraze koronavirusom do toga da li će se dobro uklopiti u novi režim rada. Nakon početnog perioda, čini se da su se svi donekle prilagodili, ali i dalje postoji dosta pitanja, nedoumica i novih briga.

Ono što nedostaje i nastavnicima i učenicima jeste interakcija i razgovor oči u oči. Činjenica je da postoje časovi uživo i da nije sve onlajn, ali situacija ne izgleda onako kako je to bilo ranije. Nastavnici i učitelji su složni u jednom: Onlajn nastava ne može da zameni tradicionalnu.

“Predajem jezik u jednoj srednjoj školi. Jezik je živ neophodna je debata, razgovor, a preko interneta smo ograničeni. Nije isto kao u školi kad ja mogu da vidim svakog učenika, da mu se posvetim. Teško je. Kako objektivno oceniti?”, pita se Tanja, nastavnica u jednoj srednjoj školi.

Kod nastavnika, učenika i roditelja postoji jedna bojazan – da će ponovo preći isključivo na onlajn nastavu. Milan Radosavljević, otac dvoje školske dece kaže da bi im to predstavljalo problem jer je teško organizovati se oko pripreme hrane, praćenja dece i ostalih obaveza.

“Generalno je veliko opterećenje kada imate dvoje dece koja su u tom sistemu. Jedno dete mi je treći razred, a drugo peti. Komunikacija sa nastavnicima ide preko vibera. Mi moramo dodatno da se uključimo, što nije lako. Meni je problem zbog sina koji je 5. razred jer je za njega sve to novo. Sigurno će ovo sada da se odrazi na njegovo školovanje. Ne puno, ali hoće”, rekao je Milan za City radio. Dodaje da problem ume da bude komunikacija sa nastavnicima, koji nekad kasno uveče zadaju deci zadatke, ali da je situacija ipak bolje, nego kada bi bila isključivo onlajn nastava.

Ukoliko bi nastava bila isključivo onlajn, Lani, učenici treće godine srednje škole to bi otežalo da se spremi za maturski ispit. Na pitanje da li ima drugih problema kaže da je donekle nezgodno to što čas traje samo 30 minuta.

“Veći problem je održavanje higijene i nošenje maski. Sapun vrlo brzo nestane, slabije se proverava da li ga ima dovoljno. Isto, nisam videla da mere temperaturu nikome u drugoj smeni, samo u prvoj i to 5 minuta, od 7 i 55 do 8 sati. Onda se desi da taj toplomer padne, oni ga uzmu sa zemlje i ne dezinfikuju ga nego nastavljaju da nam ga stavljaju na čelo da mere temperaturu”, kaže Lana.

City radio je razgovarao sa direktorkama osnovnih škola Ratko Vukićević i Radoje Domanović, kao i sa direktorom Gimnazije “9. Maj”. Prema njihovom saznanju, prilagođavanje je proteklo u najboljem mogućem redu, a zaštitnih maski i dezinfekcionih sredstava ima i više nego dovoljno.

“Šest puta dnevno se brišu hodnici, toaleti, kvake, sve ono što deca dodiruju. Za sada imamo sasvim dovoljno dezinfekcionih sredstava, možda i za čitavo polugođe”, kaže Divna Stevanović, direktorka OŠ Ratko Vukićević i dodaje da su i roditelji i deca ozbiljno shvatili mere bezbednosti i da ih poštuju.

Većih problema uglavnom nije bilo, a Nenad Disić, direktor gimnazije “9.maj” primećuje:

“Deca nose maske kao deo uniforme. Kod njih je što lepša maska, to si primećeniji tako da se oni takmiče ko će da ima lepšu masku”, rekao je on.

A u školi Radoje Domanović su iz sopstvenih sredstava obezbedili vizire za nastavnike, učenike prvog i petog razreda, kao i one kojima je to neophodno zbog zdravstvenih razloga.

Nakon ove prve tri nedelje škole mišljenja su podeljena. Za sada ima dovoljno dezinfekcionih sredstava i maski tako da to ne predstavlja problem. Veći izazov je onlajn nastava i većina naših ispitanika složila se da ni u kom slučaju ne bi bilo dobro ako bi sve prešlo onlajn. Dok god makar jedan deo nastave slušaju u školi, zadovoljni su i učenici i roditelji, ali i nastavnici.

Komentari (0)

ostavi komentar

Nema komentara.

Ostavi komentar

antiRobotImage