Povećaj veličinu slova Vrati na prvobitnu veličinu slova Samnji veličinu slova štampaj štampaj
 

Pošalji prijatelju

Niš

24. 05. 2013. Niš

Autor: Tijana Nikolić Izvor: City radio

Grupa građana pokrenula inicijativu potpisivanja peticije za uklanjanje reklama ćevabdžinice "Zoki i Nena" u centru Niša

Ko je kriv za „vašar“ u centru Niša?

Iako je zgrada na Trgu Kralja Milana pod zaštitom Zavoda za zaštitu spomenika Niša i iako postoje stroga pravila o postavljanju reklama na fasadama, nedavno se na centralnom gradskom trgu otvorila ćevabdžinica „Zoki i Nena“, sa upadljivom svetlećom reklamom.

Grupa revoltiranih Nišlija pokrenula je potpisivanje peticije za uklanjanje svetleće reklame i dimnjaka ove ćevabdžinice jer, kako kažu, narušava lepotu centra grada, a mirisi koji dopiru iz nje doprinose „vašarskoj atmosferi“.

Na Trgu Kralja Milana, 1882. godine, ugledni niški časovničar sagradio je jednospratni poslovni objekat, u čijem se prizemlju nalazila časovničarsko-juvelirska radnja, dok je na spratu bila advokatska kancelarija. Kasnije se, u lokalu u prizemlju, nalazila zanatska radnja „Bižuterija“, o čemu je do skoro mogla da posvedoči mesingana tabla na prednjoj fasadi zgrade.

Od pre skoro mesec dana na tom mestu nalazi se restoran brze hrane „Zoki i Nena“. Njegov izgled i mirisi koji se šire oko njega ne dopadaju se brojnim Nišlijama i nazivajući ga „ruglom centra grada“ pokrenuli su potpisivanje peticije.

„Lokal star 130 godina, nekim čudom, došao je u ruke „Zokiju i Neni“, koji ne mare mnogo za starinu, nasleđe i estetiku. Da li je ideja bila Zokijeva ili Nenina, ostaće enigma, ali malo im je bio dimnjak koji su probili kroz stogodišnju međuspratnu i tavansku konstrukciju, morali su i vašarskim crevima da ukrase fasadu. I sada po noći, njihov restoran brze hrane, osim što širi mirise po čitavom Trgu, opet kao na vašarima, on svetli u bojama duge, kako ih gladni prolaznici ne bi zaobišli“, piše u njihovom saopštenju.

U Upravi za komunalne delatnosti opštine Medijana, koja je nadležna za ovakve probleme, kažu da njihovoj Upravi nije stigao nikakav zahtev za postavljanje reklama na ovom objektu, niti da je vlasnicima ćevabdžinice izdata dozvola za to.

„Nama nije stigao nikakav zahtev. To je objekat pod zaštitom Zavoda za zaštitu spomenika kulture i da bi reklamna tabla bila postavljena potrebno je da postoji projekat i saglasnost Zavoda za urbanizam i Zavoda za zaštitu spomenika. Mi nismo dobili niti zahtev za to, niti potrebnu dokumentaciju, tako da su reklame i dimnjak nezakonito postavljeni“, kaže Aleksandar Radojković, Uprava za komunalne delatnosti opštine Medijana.

Zapravo, ceo objekat je pod zaštitom Zavoda za zaštitu spomenika kulture, i da bi neko menjao fasadu zgrade, na bilo koji način, mora najpre da dobije dozvolu Zavoda, pa sa tom dozvolom da podnese zahtev Upravi za komunalne delatnosti.

„Zgrade na Trgu Kralja Milana su spomenici kulture i pod zaštitom su Zavoda za zaštitu spomenika Niša. Za bilo kakve intervencije na tim objektima vlasnik je dužan da podnese zahtev Zavodu za propisivanje mera tehničke zaštite i uslova pod kojima mogu menjati nešto na objektu kako bi se sačuvao ambijent i autentičnost objekta“, objašnjava za City radio Elena Vasić Petrović, direktorka Zavoda za zaštitu spomenika kulture.

Još uvek čekamo zvaničan podatak iz njihove arhive da li je u poslednjih nekoliko meseci podnet ovakav zahtev za konkretan objekat.

Pošto je reklama na fasadi zgrade na Trgu Kralja Milana, kako kažu u Upravi za komunalnu delatnost Medijane, nezakonito postavljena, ostaje samo da komunalna inspekcija opštine Medijana reaguje i podnese prijavu protiv vlasnika ovog ugostiteljskog objekta.

U anketi za City radio građani kažu da su nezadovoljni ovakvim ponašanjem, jer je ta zgrada zaštićena i ne bi trebalo da izgleda ovako kako sada izgleda.

Kako kažu "revoltirani građani", ovakav način narušavanja znamenitosti centra grada smeta mnogim Nišlijama koji žele da, bar centar grada, ne odiše „vašarskom atmosferom“.

„Dok se na jednoj strani neki mladi ljudi, arhitekte, entuzijaste, bore da svoj grad u 3 dimenzije predstave na Google mapi sveta, za to vreme, izgled tog istog grada uništavaju ljudi koji se bore samo za svoj, već dubok džep“, kažu „revoltirane Nišlije“.

Pre 2 dana pokrenutu peticiju za uklanjanje reklama na zgradi na Trgu Kralja Milana, do sada je potpisalo već 435 Nišlija.

Komentari (2)

ostavi komentar
pon

10.06.

2013.

anonymous [neregistrovani] u 08:29

Sramota!

Stidite se, djuvecari!

Odgovori
pet

24.05.

2013.

Stefan [neregistrovani] u 20:20

konačno

Strašno! Svaka čast na inicijativi, ko god je pokrenuo! :)

Odgovori

Ostavi komentar

antiRobotImage